2014-ben szálloda kategóriában a Kutyabarát.hu különdíját a Grante Hotel Esztergom kapta, nem véletlenül. Aknai Pétert, a szálloda igazgatóját kérdeztük.
Kutyabarát.hu: Mit jelent a "kutyabarát" jelző Nálatok? Miben nyilvánul ez meg a Hotel Grante-nél?
Aknai Péter: Mi sokáig nem tudtuk, hogy kutyabarátok vagyunk. Az egyik visszajáró – kutyás - vendégünk kérdezte meg tőlünk, hogy miért nem hirdetjük magunkat kutyabarátként? Összenéztünk, átgondoltuk és megállapítottuk, hogy minden adottságunk megvan ehhez. A szobák műanyag padlózatát könnyű tisztán tartani, a nagy kertben játszhatnak, futkoshatnak a gazdival, van lehetőség a kutyák mosdatására, és a tavunkban fürödhetnek is, a Pilis és a Gerecse számtalan felfedezésre váró túraútvonalat kínál a közelben, a közelben megbízható állatorvos és kutyakozmetika is található és mert a portások is imádják simogatni a kutyákat!
Ez utóbbit nagyon fontosnak tartom: csak olyan kollégákkal lehet ezt tartósan működtetni, akik valóban szeretik a kutyákat. A gazdik is megérzik, ha valaki nem őszinte, de a kutyák sokkal hamarabb...
Fontos, hogy nem lehet „kicsit” kutyabarátnak lenni. Mi beengedjük a kutyákat a szálloda minden szobábjába, az egész kertbe, az étterem teraszára és az étterembe is.
Kutyabarát.hu: Látsz-e fejlődést, javulást a felelős kutyatartás terén?
Aknai Péter: Mi itt a szállodában csak a felelős kutyatartókat látjuk. Attól félek, hogy ez csak a jéghegy csúcsa. Sajnos még sok szörnyű hírrel találkozik az ember. A fogadókészség területén lassú, de egyértelmű fejlődést látok - ezt erősítette meg a mostani szavazás is. Egyre több szolgáltató ismeri fel ennek a szegmensnek a fontosságát.
Kutyabarát.hu: Volt negatív tapasztalatotok amiatt, hogy kutyabarát hely vagytok? Esetleg elkerülnek Titeket ezért más (nem kutyás) vendégek?
Aknai Péter: Az utóbbi másfél évben 1-2 esetre emlékszem, ahol ez problémát jelentett. Egy vendég már a foglalásnál kérdezte, hogy lesznek-e abban az időben nálunk kutyák, mert ő nem szereti az ugatást, egy kutyás rendezvény alkalmával pedig a tóban fürdő kutyák (sok kutya!) és a tó másik felén horgászó család között volt egy kis konfliktus, de ezt is el tudtuk simítani. Inkább pozitív élményeink vannak. Amikor a kisgyerek megkérdezi a kutya gazdáját, hogy megsimogathatja-e és utána lelkesen rohan a szüleihez, hogy neki is ilyen aranyos kutyát vegyenek, vagy amikor vadidegen kutyák 1 perc után vidáman kergetőznek a kertben és egymás játékát hozzák ki versenyezve a tóból.
Kutyabarát.hu: Van esetleg valamilyen tanácsotok a kutyás vendégeknek, mire ügyeljenek, hogy viselkedjenek egy szállodában?
Aknai Péter: Az általános kutyás illemszabályok betartása elegendő. A kutyát pórázon vezetik ki a kertbe, nehogy megijedjen a szobájából hirtelen kilépő másik vendég - vagy a kutya. Ha a kertben gyerek tűnik fel, megfogják a kutyát és csak akkor engedik el, ha a szülő is megérkezik. A kutyagumi összeszedése már természetes...
Talán még annyi, hogy ha valaki a kutyájával utazik, tervezze úgy a pihenését, hogy a kutyát mindenhova magával tudja vinni és ne kelljen a szobában hagyni egyedül - ezt nem szokták szeretni a négylábúak és ennek hangot is adnak...
Az étteremben és a kávézóban fordult még elő néhány említésre méltó eset, amiből lehet tanulni: ha több kutya van bent a reggeliző helyiségben - ami kisebb alapterületű - és folyamatosan morognak egymásra, akkor a többi vendéget ez zavarja. A legextrémebb az volt, amikor a kedves vendég a reggelizőasztalon lévő kerámia müzlis tálkát megtöltötte gabonapehellyel, majd édes mosoly kíséretében letette a földre a "zsebkutyának". A hölgy megkapta tőlünk a tálkát ajándékba, mi már azt nem használjuk a többi vendégnél.
Speciális eset (vendégtől hallottam): a kutyát úgy kell lefektetni, hogy az orra az ablak felé nézzen. Amikor az ajtó felé fordulva aludt, még álmában is rámordult minden vendégre, aki a folyosón elment a szoba előtt...
Cikk a Grante Hotelről:
(kutyabarát.hu)
Kiemelt támogatók:
Partnereink:
A pályázat kiírója és szervezője: